top of page
Search

Recruitment = marketing.

𝗔𝗟𝗦 𝗥𝗘𝗖𝗥𝗨𝗜𝗧𝗘𝗥 𝗠𝗢𝗘𝗧 𝗝𝗘 𝗔𝗔𝗡 𝗗𝗘 𝗦𝗟𝗔𝗚 𝗠𝗘𝗧 𝗠𝗔𝗥𝗞𝗘𝗧𝗜𝗡𝗚 𝗘𝗡 𝗗𝗜𝗚𝗜𝗧𝗔𝗟 𝗔𝗗𝗩𝗘𝗥𝗧𝗜𝗦𝗜𝗡𝗚.


Het is geen geheim dat de arbeidsmarkt verandert en daarbij ook de manier waarop recruitment er uit ziet. Als we kijken naar het in contact komen met kandidaten, zie ik nog heel vaak gebeuren dat er hier erg ouderwets te werk gegaan wordt. Daar waar er zo veel meer mogelijk is met de inzet van de (juiste) marketing mix.


Kies jij er voor om een campagne op te zetten om een vacature te promoten, volg dan deze 7 stappen.


𝗗𝗼𝗲𝗹𝘀𝘁𝗲𝗹𝗹𝗶𝗻𝗴𝗲𝗻 𝘃𝗮𝘀𝘁𝘀𝘁𝗲𝗹𝗹𝗲𝗻:

Bepaal wat het doel is van de marketingcampagne voor de vacature (bijvoorbeeld aantal sollicitatie, bekendheid van het bedrijf verhogen, etc.).


𝗗𝗼𝗲𝗹𝗴𝗿𝗼𝗲𝗽 𝗶𝗱𝗲𝗻𝘁𝗶𝗳𝗶𝗰𝗲𝗿𝗲𝗻:

Bepaal wie de doelgroep is voor deze vacature (bijvoorbeeld ervaren kandidaten, recent afgestudeerden, etc.).


𝗩𝗮𝗰𝗮𝘁𝘂𝗿𝗲 ("𝗵𝗲𝘁 𝗽𝗿𝗼𝗱𝘂𝗰𝘁") 𝗱𝗲𝗳𝗶𝗻𝗶ë𝗿𝗲𝗻:

Maak een heldere en aantrekkelijke beschrijving van de functie en het bedrijf.


𝗞𝗮𝗻𝗮𝗮𝗹𝗸𝗲𝘂𝘇𝗲:

Bepaal hoe de vacature het beste gepromoot kan worden aan de hand van de doelstellingen en de doelgroep (bijvoorbeeld social media, vacaturesites, blogs, branche-websites, etc.).


𝗨𝗶𝘁𝘃𝗼𝗲𝗿𝗶𝗻𝗴:

Voer de marketingcampagne uit door bijvoorbeeld vacatures te plaatsen op geselecteerde websites, te adverteren op social media en/of affiliate marketing in te zetten.


𝗘𝘃𝗮𝗹𝘂𝗮𝘁𝗶𝗲:

Evalueer of de campagne aan de gestelde doelstellingen heeft bijgedragen en waar verbeteringen mogelijk zijn.


𝗕𝗶𝗷𝘀𝘁𝗲𝗹𝗹𝗶𝗻𝗴:

Stel de campagne bij aan de hand van de resultaten van de evaluatie en blijf de effectiviteit van de campagne monitoren.



Samen eens kijken naar de mogelijkheden om jouw funnel te vullen met kwalitatief goede kandidaten? Neem gerust contact op.


#recruitmentismarketing #smartrecruitment #recruitment

2 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page