top of page
Search

Verlaag jouw recruitment kosten.

Recruitment is essentieel voor iedere organisatie en toch kampen we vaak nog met beperkte budgetten. Daarom hieronder 5 willekeurige tips om eens over na te denken om jouw kosten te verlagen binnen het recruitment proces.











Gebruik sociale media: Sociale media kan een kosteneffectieve manier zijn om vacatures te plaatsen en kandidaten te bereiken. Zowel organisch kan je een grote doelgroep bereiken (bijvoorbeeld op LinkedIn en TikTok) maar ook betaald kan je zeer gerichte advertenties inzetten waardoor het budget niet hoog hoeft te zijn om succesvol te zijn.

  1. Kijk naar je huidige werknemers: Probeer eerst intern naar geschikte kandidaten te zoeken voordat je naar externe kandidaten zoekt.

  2. Gebruik wervingssoftware: Er zijn veel softwareprogramma's beschikbaar die het wervingsproces kunnen automatiseren en efficiënter maken, waardoor de kosten verminderen. Wees hier wel voorzichtig mee en ga niet te veel zaken automatiseren waardoor je wervingsproces onpersoonlijk zal lijken.

  3. Bied incentives aan voor referenties: vraag aan werknemers om referenties te geven van geschikte kandidaten en bied incentives aan voor succesvolle referenties. En denk hierbij niet alleen maar aan een "cash bonus" maar onderzoek goed waar jouw werknemers enthousiast van worden. Wellicht een extra vrije dag, weekend weg met hun partner, of een donatie aan een goed doel.

  4. Gebruik gespecialiseerde wervingsbureaus. Wervingsbureaus kunnen kostbaar zijn, echter kan het bij veel functies toch een hoop werk uit handen nemen, wat uiteindelijk ook weer kostenbesparend werk. Overweeg goed of het de invenstering waard is en investeer tegelijkertijd ook in een goede relatie met een recruitment bureau.



Meer tips, vragen en/ of opmerkingen? Schroom niet om contact met mij op te nemen!



06 51 42 07 83 / robbert@wodanrecruitment.nl



6 views0 comments
bottom of page